Save the date – Lätt för kommunerna att göra rätt

Välkommen till en konferens om hur kommuner och regioner kan höja tempot i klimatarbetet på ett sätt som samtidigt ger invånarna en högre livskvalitet.

Kommuner och regioner har möjlighet att påverka både kommuninvånare och näringsliv och kan visa vägen mot ett fossilfritt samhälle. Det finns också många vinster med att genomföra åtgärder för att minska utsläppen. Det kan handla om både ekonomi, hälsa och överhuvudtaget att göra kommunen eller regionen attraktivare för både invånare och näringsliv.

Fossilfritt Sverige och Klimatkommunerna bjuder därför in till en konferens om hur kommuner och regioner kan höja tempot i klimatarbetet på ett sätt som samtidigt ger invånarna en högre livskvalitet. Vi lyfter konkreta exempel som fler kan ta efter med ett särskilt fokus på hur offentlig upphandling kan användas som ett verktyg i klimatarbetet.

Program meddelas senare men det går att anmäla sig redan nu!

Tid: Tisdag 26 november, 10.00 – 16.00 (kaffe och registrering 9.30)
Plats: 7A Odenplan, Odengatan 65,  Stockholm
Websändning: www.fossilfritt-sverige.se