Bi på vit blomma.

För ett hållbart
samhälle

Klimatkommunerna är en förening för kommuner och regioner som jobbar aktivt med lokalt klimatarbete. Medlemmarnas klimatarbete ligger i framkant i Sverige och världen, med tuffa klimat- och energimål och ambitiösa åtgärder.

Klimatkommunernas övergripande syfte är att minska utsläppen av växthusgaser i Sverige genom erfarenhetsutbyte, påverkansarbete och spridning av goda exempel. Vi är en pådrivande aktör för det nationella klimatarbetet genom att lyfta fram vilka möjligheter, hinder och drivkrafter som har betydelse för arbetets resultat. Föreningen har sedan starten 2003 vuxit till att gemensamt representera över 5 miljoner invånare.

Läs mer om oss i vår broschyr:En framtid att längta till

PS. Missa inte filmen på första uppslaget!

Kvinna med brunt hår och glasögon ler mot kameran.

Filippa Borgström

Verksamhetsledare

Skicka mail

Kvinna med brunt hår och svart jacka.

Maria Ivansson

Verksamhetsledare

Skicka mail

Leende kvinna med brunt hår och vit skjorta.

Erika Frimanson

Samordnare

046- 359 98 36

Man med blont hår och beige t-shirt.

Kevin Edberg

Samordnare