Webbfika 21 nov med Anna Jönsson om kapitalplaceringar och klimat

Biffen, bostaden, bilen och i allt större utsträckning börsen!

De flesta har förstått att finansiella placeringar har en stor påverkan på klimat och att man genom sina val kan styra kapital och därmed bolag i en mer hållbar riktning. Men vilka vägval finns det, hur snabbt går utvecklingen och hur påverkar t.ex. nya EU regelverk?

I september träffades några kommuner och representanter ifrån finansbranschen för att diskutera frågorna ovan. I denna webbfika (21 nov kl 14.00-14.30) med Anna Jönsson på Storebrand summerar vi samtalen och ger några förslag kring hur kommunerna och Klimatkommunerna som grupp kan påverka och driva detta framåt.

Klimatkommunernas webbfika är en halvtimme via Skype med en intressant gäst och klimatkollegor på distans. Chatten är öppen för frågor. Välkommen in i fikarummet! (länk)