Webbfika 19 dec kl 14-14.30 med Emil Törnsten om cyklingens potential

Så vänder man utvecklingen – och gör staden mer mänsklig

I Linköping har cyklingen ökat från 24 till 28 procent på fem år. En liknande utveckling sker i flera andra kommuner i Sverige och internationellt. Ökad cykling är lösningen på de flesta av samhällets utmaningar. Vad är framgångsrecepten för att skapa mer tillgängliga, hälsosamma och mänskliga samhällen?

Emil Törnsten, verksamhetsledare på Svenska Cykelstäder, gästar årets sista webbfika för att prata cykling med oss.

Klimatkommunernas webbfika är en halvtimme via Skype med en intressant gäst och klimatkollegor på distans. Chatten är öppen för frågor. Välkommen in i fikarummet! (länk)