Webbfika 19/11 med Eva Larsson i Mora

Kommunstyrelsen i Mora kommun avsätter under ett par år 10 miljoner kronor årligen i en särskild pengapott, som kallas Hållbara Idéer. Ur potten kan kommunens verksamheter söka pengar för projekt som stärker omställningen till ett hållbart Mora. Projekt som skapar samverkan mellan olika aktörer och kan visa på  synergier mellan olika hållbarhetsaspekter premieras.

Hur funkar det? Vem bestämmer vilka projekt som ska få pengar? Vilken sorts projekt har genomförts? Eva Larsson, miljösamordnare i Mora kommun, gästar vår webbfika den 19 november klockan 14.30-15.00, för att berätta om satsningen, som fallit väl ut. Länk till fikarummet