Hållbart och aktivt resande för barn

Den 9 december klockan 13:30-15:30 bjuder vi på Klimatkommunerna in till ett webbinarium på temat hållbart och aktivt resande för barn. Målgruppen är kommunala tjänstepersoner som arbetar med utbildning eller trafik, samhällsplanerare, rektorer, lärare, kommunpolitiker, m.fl.
Under detta webbinarium kommer Alva, höstens praktikant, presentera sin sammanställning av ämnet, om varför det är viktigt att arbeta med detta och hur man kan göra det. Med oss har vi även Pia Bastholm från Helsingborgs stad och Emma Henning från Uppsala kommun som ska berätta mer konkret om hur de har arbetat med detta viktiga ämne i sina respektive kommuner.
Vi vet att detta är ett ämne som många funderar på och jobbar med, så kom gärna och lyssna och ställ frågor!