Nätverksträff med digitalt besök i Forshaga kommun

Häng med på ett digitalt besök hos vår medlemskommun Forshaga i Värmland! Den 15 september klockan 14-16 bjuder vi in dig som jobbar med klimatomställningen i en kommun (tjänstepersoner och politiker) att delta i vår träff. Programpunkter under träffen blir bland annat:

• Kommunalråd Pelle Alvén om Forshagas vision
  • Film: Vi följer med på en rundtur i kommunen med besök i olika verksamheter.
  • Miljö- och byggchef Urban Ledin om miljö- och byggförvaltningens roll.
  • Klimatstrateg Jonas Höglund berättar om det interna miljö- och klimatarbetet. Mycket på gång inom transporter och laddinfrastruktur. Ny miljö- och klimatplan antagen i juni.
  • Hållbarhetsstrateg Ulrika Thorén presenterar det nystartade företagsnätverket ”Hållbar agenda”
  • Therese Kristiansson, Vård och omsorg, om hur hennes verksamhet jobbar med återbruk.

Länk till mötesrummet

Anmäl er på den här länken senast 13 september. Varmt välkomna!