Lanseringskonferens Klimatkommunernas 13 uppgifter 25 mars

Varmt välkommen till en förmiddag där vi presenterar vårt nya material  Klimatkommunernas 13 uppgifter! Det blir en fullspäckad digital konferens den 25 mars. Ett tillfälle då vi presenterar och pratar om vårt material tillsammans med olika gäster från våra medlemskommuner. Stort tack till Viable Cities för stöd som möjliggjort framtagandet av materialet.

Programmet:

Du hittar inspelningen av konferensen här.

Om materialet
Vi riktar oss till dig som är kommunpolitiker eller tjänsteperson och som har en drivande roll i er lokala omställning. Vår förhoppning är att materialet och exemplen från våra medlemskommuner kan hjälpa dig och dina kollegor att hitta samsyn om hur omställningen kan se ut just i er kommun, vilka fördelar den kan föra med sig för hälsan hos era medborgare, det lokala näringslivet, trivseln i era orter och mer därtill. Du hittar materialet här.

Om Klimatkommunerna
Klimatkommunerna finns till för att hjälpa lokala klimatledare kunskapsspridning och nationellt påverkansarbete. Skriv gärna upp dig på vårt uppskattade nyhetsbrev, för att varje månad få det senaste inom lokalt klimatarbete direkt till din mailbox.