Röda äpplen som ligger på marken

Nyhetsbrev augusti 2022

Vi på Klimatkommunernas kansli är tillbaka efter en sommar som inte verkar vilja ta slut och hoppas att du som läser har haft en skön ledighet trots alarmerande temperaturer både i Sverige och ute i världen. För den nyfikna går det att på SMHIs sida Hur var vädret jämföra årets temperaturer på din ort med tidigare år och se hur temperaturen har förändrats över tid.

I höst fortsätter vårt arbete med samverkan, påverkansarbete och olika projekt. Bland annat hade vi en första Foodjam i förra veckan, läs mer om det längre ner i nyhetsbrevet! Vi kommer även ordna flera event och webbfikor. I slutet på september ses vi för nätverksträff  i Lund för våra medlemmar. Har du inte anmält dig än? Gör det här innan 20 sep.

Valet närmar sig och vi är många som vill att klimatet ska få mer plats i debatten. Klimatkommunerna är ett utmärkt exempel på att det går att enas inom många utsläppsreducerande åtgärder i kommuner oavsett partipolitisk tillhörighet. Så passa nu på att prata med partiet du stödjer om klimat!

Bästa hälsningar,
Maria, Filippa & Erika

Läs hela nyhetsbrevet här!