Dags att nominera till Laddguldet!

Priset Laddguldet delas ut för sjätte året i rad till en samhällsaktör som tagit konkreta initiativ för att investera i omställningen till en fossilfri fordonsflotta.

Laddguldet riktar sig till de två kategorierna kommuner och fastighetsägare som med ett helhetsgrepp och på ett långsiktigt sätt verkar för att främja användandet av laddbara fordon. Priset delas ut fredag 2 december på eCarExpo, Svenska Mässan Göteborg. Läs mer och nominera på Laddguldets hemsida.

Klimatkommunerna sitter med i juryn, tillsammans med 2030-sekretariatet, Mobility Sweden, Åkeriföretagen – Fredrik Svensson, Fastighetsägarna, Sveriges Allmännytta, PowerCircle och eCarExpo.