Event för regioner med Klimatkommunerna 16 nov

Välkommen på informationsträff om Klimatkommunerna för regioner!

Klimatkommunerna kan ju låta som en förening för bara kommuner, men så är inte fallet! Vårt arbete berör även Sveriges alla regioner, speciellt eftersom de ofta har ett samarbete med sina kommuner när det kommer till miljö- och klimatarbetet.

Genom erfarenhetsutbyte, påverkansarbete och spridning av goda exempel driver vi på för att Sveriges växthusgasutsläpp ska minska i enighet med uppsatta klimatmål. Vi vill ständigt bli fler och vill nu ge intresserade regioner möjlighet att få inblick i det vi gör.

Den 16 november kl. 14.00 – 14:45 anordnar vi därför en informationsträff om Klimatkommunerna, där vi på kansliet tillsammans med Region Skåne presenterar föreningens verksamhet och vad det innebär att vara medlem. Region Skåne kommer dessutom berätta hur de samarbetar kring klimatfrågan med kommuner. Under hösten har vi dessutom tagit fram ett medlemstest för regioner vi kommer presentera på träffen, spana in det här.

Vi riktar oss till dig som är tjänsteperson eller politiker i en region och intresserad av vår verksamhet, varmt välkommen!

Anmäl dig här.