Nyhetsbrev augusti 2023

Sensommaren är här och vi på kansliet är tillbaka på kontoret, vi hoppas alla ni som följer vårt arbete har haft en skön sommar och är redo för en till tid med det otroligt viktiga arbete ni utför varje dag.

I höst ser vi fram emot att fortsätta klimatarbetet med alla er, våra medlemmar och samarbetspartners, och driva på för att alla Sveriges kommuner ska få bättre stöd i klimatarbetet. Några höjdpunkter som vi kommer bjuda in till är en Foodjamsfestival om svenskodlade baljväxter, en lansering av vårt nya fortbildningsmaterial för kommunpolitiker och nästa nätverksträff i Västerås 9-10 nov. Håll utkik i våra kanaler framåt. Vi ser också fram emot en omstart av vårt politikernätverk och årets redovisning av våra medlemmars klimatarbete.

En bra start på hösten är i alla fall att läsa igenom alla nyheter från våra medlemmar, det händer mycket i Sveriges kommuner och regioner. Nu kör vi!

Bästa hälsningar från kansliet,
Maria, Filippa, Erika & Kevin

Läs hela augustis nyhetsbrev här.