Flygfoto över vatten, hamn och stad.

Nätverksträff i Västerås 9-10 november

Varmt välkomna på Klimatkommunernas nätverksträff som i höst blir 9-10 november i Västerås! Vi ses vid lunch på torsdagen och säger hejdå på fredagen vid 12.00. Under dagarna kommer vi att få höra om Västerås klimatarbete, äta middag tillsammans och utbyta erfarenheter. Kansliet kommer även presentera Klimatläget, resultatet av årets medlemstest.

Praktisk info

Klimatkommunerna står för lunch och middag under torsdagen, alla deltagare behöver själva stå för resa, hotell och dryck till middagen.

En tjänsteperson och en politiker från varje medlem är välkomna att delta, om ni vill åka flera från en kommun får ni betala ett självkostnadspris för mat + fika för den extra personen. Här av er till kansliet i så fall.

Tyvärr går det inte att vara med digitalt på nätverksträffen – istället ordnar vi på kansliet en extra runda veckan efter, 16 nov 14.00-15.30.

Tider: Start 12.00 med lunch torsdagen 9 nov, slut 12.00 fredagen 10 nov.

Nätverksträffen är bara till för Klimatkommunernas medlemmar.

Torsdag 9 nov

Lokal: Elite Stadshotellet, Stora Torget 7

12.00 Gemensam lunch på Stadshotellet
13.00 Västerås hälsar välkomna och berättar om sitt klimatarbete
15.00 Studiebesök hos Mälarenergi som bland annat berättar om deras värmelager i ett bergrum
17.00 Slut på dag 1

19.30 Gemensam middag på The Chamberlin Grill, Ångkraftsvägen 14.

Fredag 10 nov

Lokal: Elite Stadshotellet, Stora Torget 7

08.30 Klimatkommunernas kansli presenterar Klimatläget
09.00 ”Runda” med inspel till verksamhetsplanering: Vad har ni för utmaningar och hur kan Klimatkommunerna hjälpa till?
11.00 Agrivoltaics – solceller i jordbrukslandskap. Bengt Stridh, Universitetslektor Mälardalens universitet.
12.00 Slut på dag 2 – trevlig helg!

Vi behöver din anmälan till dagarna senast den 1 nov.

Anmäl dig här!

Hoppas att vi ses i Västerås!