Nygräddade kanelbullar på en plåt.

Webbfika 25 okt: Cykelturism med Sweden by bike

Sweden by Bike har sedan nästan tio år arbetat för att utveckla svensk cykelturism. Ibland behöver cykeln tas med i bilen, men i ett övergripande perspektiv är cykelturism i Sverige ett mycket klimatvänligt alternativ. Ett fint utbud gör att fler avstår från flyg till utlandet och upptäcker Sverige på cykeln. Till detta kommer folkhälsa och stimulans till lokalt näringsliv även på landsbygden.

Vi har bjudit in Katarina Bergstrand från Sweden by Bike för att berätta mer om deras verksamhet och hur kommuner med jämförelsevis låga investeringar snabbt kan bygga upp en klimatvänlig turism för cyklande besökare.

Varmt välkommen att delta 25 okt kl 14.30-15.00!

Teamslänk till webbfika med Sweden by bike