Klimatkunskap för lokala ledare, framsida på fortbildningsmaterial för förtroendevalda i kommuner

Välkommen på lansering av fortbildningspaket för lokala ledare!

Den 18 december klockan 13-14 lanserar vi fortbildningspaketet Klimatkunskap för lokala ledare. Paketet är framtaget av Klimatkommunerna med stöd av Sveriges Kommuner och Regioner för att stärka förtroendevalda i Sveriges kommuner i deras roller som lokala ledare i klimatomställningen.

Varmt välkomna på ett digitalt lanseringswebbinarium där vi berättar om fortbildningspaketet, var det finns och hur det kan användas. Maila filippa.borgstrom@lund.se om du vill delta i webbinariet!

Om fortbildningspaketet

Klimatkunskap för lokala ledare ger dig som är förtroendevald i en av Sveriges kommuner grundläggande kunskap om vad klimatomställningen innebär och konkreta tips på hur ni kan jobba i din kommun.

Paketet består av två delar som du går igenom i lugn och ro vid din dator. Till varje del finns en sammanfattning med samtalsfrågor som du och dina politikerkollegor går igenom tillsammans, exempelvis vid ett nämnds- eller styrelsemöte.

Väl mött!

/Klimatkommunerna