Pressmeddelande: Kommuner och regioner, klimatsäkra ert kapital! Här är fyra rekommendationer från Klimatkommunerna

För att omställningen till ett fossilfritt välfärdssamhälle ska gå tillräckligt fort behöver Sveriges kommuner och regioner jobba både på hemma- och bortaplan. Nu är hög tid för alla Sveriges kommuner och regioner att klimatsäkra sina kapitalplaceringar. Föregångare har banat väg och utbudet av fossilfria fonder är stort. Som ett stöd till kommuner och regioner har Klimatkommunerna i samverkan med aktörer från finansbranschen tagit fram fyra rekommendationer som kan lyftas in i finanspolicys.

Läs pressmeddelandet här