Vilka blev de bästa cykelåtgärderna?

Vid prisutdelningen den 8 maj 2020 tog Lunds kommun emot första pris i tävlingen Steget Före, för sitt arbete med ”Den fräscha cykeln”. Region Gävleborg och Olofströmshus AB fick båda varsitt hedersomnämnande för sina åtgärder ”Lovalsen” och ”Lastcyklar på Olofströmshus AB”.

I den här artikeln kan du läsa mer om vinnarna, och ett referat av ett panelsamtal med pristagarna och juryn, om hur vi kan jobba för att få fler att cykla istället för att ta bilen.

Ett stort tack till alla som skickat in bidrag till tävlingen, och grattis till pristagarna! En inspelning av prisutdelningen och panelsamtalet finns på vår youtubekanal.