TOP – Tänk om och Optimera

Nu är den här! Vår nya guide till ett transportsystem för populära, trygga och framtidssäkrade kommuner: TOP – Tänk om och Optimera.

I guiden lyfter vi olika typer av effekter som uppkommit vid omformning av transportsystemet med fokus på icke-fysiska åtgärder. Detta är ingen “så-här-gör-man-guide” utan mer ett inspirationsmaterial att plocka delar ur.

Guiden passar dig som jobbar som miljöstrateg, trafikplanerare eller stadsplanerare.

Vi har under 2023 fått stöd från Trafikverket för att kartlägga kommuners arbete med steg 1- och 2-åtgärder. Kartläggningen har resulterat i guiden som vi hoppas kommer hjälpa många av er som jobbar i Sveriges kommuner!

Du hittar TOP – guiden i vår Kunskapsbank här.